آرامکس

آرامکس

Aramex
آرامکس

آرامکس

Aramex

بررسی اثربخشی میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

بررسی اثربخشی میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

هدف از این پایان نامه بررسی اثربخشی میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات210
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی اثربخشی میزان استفاده از فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

(مطالعه موردی:شرکت سهامی بیمه ایران)
 
*قابل استفاده برای رشته فناوری اطلاعات
 
*آپدیت ششم با 14 صفحه با عنوان مدلی جامع برای تبین تاثیر آی تی بر ساختار سازمانی باز بصورت رایگان اضافه شد:)
 
آپدیتهای قبلی:
1.تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان 7 صفحه
2.تاثیر آی تی بر ساختار نیروی کار و ساختار مشاغل 21 صفحه
3.تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان در دولت الکترونیک و تاثیر آن در شکل گیری سازمان های الکترونیک 17 صفحه
4.پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز 4 صفحه
5.تشریح کامل شرکت سهامی بیمه ایران 450 صفحه
 
 
*تعداد کل صفحات:210 صفحه اولیه + 513 صفحه آپدیت
 
 
چکیده:
ظهور فناوری عملیات در انتهای قرن نوزدهم و ابتدای قرن بیستم موجب بروز سازمان هایی با دیوانسالاری گسترده و سطوح سلسله مراتبی بلند شده است. ساختارهای سلسله مراتبی زمان یاد شده محصول نیازهای بوجود آمده انقلاب صنعتی بوده, و توانسته است جوابگوی نیازهای مذکور باشد؛ اما آیا این گونه ساختارها می توانند پاسخگوی شرایط جدید و تغییرات عمده ای باشند که در دهه های اخر قرن بیستم بوجود آمده است؟ (که یکی از مهم ترین آن ها ظهور فناوری پیشرفته اطلاعات است)؛صرف نظر از برخی اظهار نظرها که فناوری اطلاعات را عامل تقویت کننده دیوانسالاری های وزارتخانه ای به عنوان قفس های آهنین مدرنیته می دانند و بر این باورند که این قفس جای خود را به فیبرها، شبکه ها و تراشه های رایانه ای می دهد (دانایی فرد،1383،ص67)، اما به باور بسیاری از صاحبنظران از جمله ای پرت[1]،
 
فن‌آوری اطلاعات در عصر انفجار اطلاعات با سرعتی فزاینده در حال پیشرفت و دگرگونی است. سیستمهای مختلف رایانه‌ای هر روزه در نهادهای مختلف اقتصادی اجتماعی و صنعتی و اداری جهان پیشرفته، بیشتر و بیشتر ریشه دوانیده و در روند تصمیم‌گیریهای درون سازمان تحولات اساسی ایجاد می‌کنند. بهره‌گیری از امکانات ناشی از توسعه سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر برای تسریع در عملیات اداری و عرضه سریع و مقرون به صرفه خدمات و محصولات تولیدی سازمانها، باعث شده است که در کشورهای توسعه یافته اینگونه سیستمها تقریباً در بیشتر رشته‌ها بکار گرفته شوند.
 
 در حال حاضر در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و از جمله کشورمان ایران سازمانها تمایل زیادی برای بهره‌گیری و استفاده از این فناوریهای اطلاعاتی از خود نشان می‌دهند. با در نظر گرفتن این موضوع که در آینده هیچ عاملی مانند فناوری اطلاعات قادر به تغییر طراحی سازمانها نخواهد بود. تحقیق در این زمینه امری ضروری خواهد بود. از طرفی دیگر با توجه به تمایل سازمانهای کشور ما جهت استفاده از فن‌آوریهای اطلاعاتی لازم است مدیران پیشاپیش از اثراتی که احتمالاً این فناوریها بر سازمان، افراد و… می‌گذارند آگاهی یافته و با چشمانی کاملاً باز فن‌آوریهای اطلاعاتی را وارد سازمان کرده (متناسب با سطوح مدیریت و مهارت کاربران) و از آنها استفاده نمایند. با در نظر گرفتن این موارد در تحقیق حاضر به بررسی اثرات ناشی از کاربرد فن‌آوریهای اطلاعاتی در سازمان بر ساختار سازمانی خواهیم پرداخت و به این سوال اساسی پاسخ خواهیم داد که: کاربرد فن‌آوری اطلاعات چه اثراتی بر ساختار سازمانی دارد؟
 
 
 
کلمات کلیدی:

فناوری اطلاعات

ساختار سازمانی

شرکت سهامی بیمه ایران

اثر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی

 
 
مقدمه:
سارمان ها دارای ساختارهایی می باشند تا بر آن اساس فعالیت های کارکنان خود را هماهنگ نمایند. ساختار سازمانی(Organization Structure)، در نمودار سازمانی جلوه می کند و نماینگر سلسله مراتب اداری و حیطه کنترل مدیران بوده، همچنین گروه بندی کارکنان در واحدها را نشان می دهد و ارتباط و تعامل آن ها را تعیین می کند.معمولاً ساختارهای سازمانی را می توان در یکی از دو الگوی مکانیکی(Mechanistic)  و ارگانیک(Organic) قرار داد. الگوی مکانیکی مبین سازمانی پیچیده، متمرکز و رسمی است که از انعطاف پذیری کمی برخوردار است. در این حالت سازمان دارای یک شبکه محدود اطلاعاتی است که معمولاً از رده های بالایی سازمان به پایین جریان می یابد. الگوی ارگانیک مبین سازمانی با درجه اعطاف بالا، غیر رسمی و غیر متمرکز است. در این حالت افراد زیادی در تصمیم گیری های سازمانی مشارکت دارند.
 
در دنیای امروز اطلاع رسانی بعنوان مجموعه‌ای از روشها و ابزارهای که ذخیره‌سازی، سازماندهی، پردازش و بازیابی اطلاعات را در ابعاد گوناگون محقق می‌سازد به منزله یک سرمایه ملی درآمده است و در حکم پشتوانه‌ای برای نیل به اهداف توسعه که نهایتاً پیشرفتهای صنعتی، فرهنگی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. مجموعه این ابزارهایی که منجر به ذخیره‌سازی، سازماندهی، پردازش و بازیافت اطلاعات در دنیای امروز شده‌اند فناوری اطلاعاتی می‌باشد. و از زمان مطرح شدن این قضیه بیش از چند دهه نمی‌گذرد چرا که تمایل و نیاز به استفاده از فن‌آوری اطلاعاتی جدید بصورت موجی فراگیر در آمده است و مدیران و سازمانهای کشورها از جمله کشورمان ایران را نیز متاثر ساخته است.
 
 آنچه که تا چند سال قبل بعنوان یک مزیت رقابتی محسوب می‌شد امروزه بعنوان یکی نیاز رقابتی مطرح می‌باشد و از حالت انحصاری که در قبل داشت بیرون آمده و در اختیار همگان قرار گرفته است. نکته قابل توجه در استفاده از فناوریهای اطلاعاتی در سازمانهای کشورهای در حال توسعه مساله کنترل معدودی از کشورهای در حال توسعه بر فناوریهای جدید و نیاز به منابع مالی هنگفت در اجرای تحقیقات مرتبط با فناوریهای اطلاعات می‌باشد که سبب گشته تا پیشرفتهای حاصله در این زمینه مبتنی بر نیازهای کشورهای در حال توسعه نباشد. با این وجود این کشورها برای ورود به عرصه رقابت جهانی و دنیای فراصنعتی ناگزیر به بهره‌گیری از فناوریهای اطلاعاتی جدید بوده و هیچ‌گونه سستی در این زمینه توجیه پذیر نخواهد بود با توجه به هزینه‌بر بودن ابزارها و تکنیکهای مربوط به کاربرد فناوریهای اطلاعاتی و ضعف مالی کشورهای در حال توسعه آگاه نمودن مدیران سازمانها در این کشورها از اثرات فناوری اطلاعات بیش از پیش ضرورت می‌یابد. در ضمن باید به این نکته نیز توجه داشت که خرید و هزینه‌های مربوط به ابزارها و وسایل فناوریهای اطلاعاتی و رایانه‌های پیشرفته تعیین کننده تحول و پیشرفت و توسعه سازمانی نیست و آنچه اهمیت دارد چگونگی میزان کاربرد این فناوریها در سازمانهاست لذا در این پژوهش در پی آنیم تا این بینش را فراروی مدیران قرار دهیم که اثرات ناشی از کاربرد این فناوریهای اطلاعاتی بر ساختار سازمانی (ابعاد ساختار سازمانی) چگونه خواهد بود.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول: معرفی تحقیق 3
مقدمه: 5
تعریف موضوع: 6
بیان مساله: 8
اهداف تحقیق: 9
اهمیت و ضرورت تحقیق: 10
فرضیات تحقیق: 12
تعاریف عملیاتی متغیرها و واژه‌های اصلی تحقیق 12
- فناوری اطلاعات: 12
- پیچیدگی: 13
- رسمیت: 13
- تمرکز: 14
نسبت‌های پرسنلی: 14
 
فصل دوم :ادبیات نظری و تجربی تحقیق 15

قسمت اول:فن‌آوری اطلاعات 16

مقدمه: 17
تکنولوژی (فن‌آوری) : 19
1- پژوهش وود وارد: 22
3 ـ مطالعات جیمز تامپسون: 26

تعریف فن‌آوری اطلاعات: 28

تاریخچه فن‌آوری اطلاعات: 30

مولفه‌های فن‌آوری اطلاعات: 37
معرفی چند نمونه از فن‌آوریهای اطلاعاتی: 38

ـ کاربرد فن‌آوری اطلاعات در سازمانها: 41

ب) کاربرد اطلاعاتی: 42
ناخشنودی از فن‌آوری اطلاعات در سازمان: 43
خشنودی از فن‌آوری اطلاعات در سازمان: 44
2 ـ بیمارستان کینگستون: 45
سیستم اطلاعات چیست؟ 46

سیستمهای اطلاعاتی در سازمان: 50

1 ـ سیستم اطلاعات مدیریت(MIS) 50
سیستمهای اطلاعات مدیریت چهار گونه گزارش تولید می‌کند: 51
ـ سیستمهای پشتیبانی تصمیم‌گیری با بازده قوی: 53

خصوصیات سیستمهای پشتیبانی تصمیم‌گیری: 53

ـ عوامل مهم در موفقیت سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری: 55
معماری سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری: 56

سیستم اتوماسیون اداری(OAS) 57

سیستم اطلاعاتی عملیاتی TPS 60
سیستمهای کارهای دانش‌بر KWS : 61
سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی: 63

مزایای فن‌آوری اطلاعات: 66

محدودیتهای فن‌آوری اطلاعات: 67

قسمت دوم:سازمان و ساختار سازمانی 69

مقدمه: «چرایی مطالعه سازمان» 70
نگاهی به تعاریف سازمان: 71

ـ سازمان از نظر «Pfiffner & sherwood»: 72

سازماندهی (Organizing): 78
1- سازماندهی بر مبنای وظیفه یا هدف. 79
3- سازمان بر مبنای منطقه عملیاتی (جغرافیایی) 85
4- سازماندهی بر مبنای زمان: 87
6- سازمان مبتنی بر بازار: 90
نقاط قوت و ضعف ساختار ماتریس: 94
ابعاد ساختاری: 102
فنون رسمی سازی: 105
نسبتهای پرسنلی: 112
فرهنگ چه می‌کند؟ 121
قسمت سوم:پیشینه تحقیق 123
پیشینه تحقیق: 124
الف) تحقیقات خارج از کشور: 124
1- بررسی و پژوهش اسمیت 124
بررسی و پژوهش ویگاند: 125
تحقیق فیفرولبلباسی: 126
تحقیقات تریست و بمفورد: 128
ب) تحقیقات انجام شده در ایران: 129
خلاصه و نتیجه گیری از فصل دوم: 132

قسمت چهارم:- ساختار و تشکیلات شرکت سهامی بیمه ایران ، 134

بیمه چیست؟ 135
نگاهی به بیمه ایران: 135
معرفی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ایران در شهر تهران: 137
 
فصل سوم: روش و روش‌شناسی تحقیق » 144
مقدمه: 145
جامعه آماری مورد مطالعه: 145
روش جمع‌آوری اطلاعات: 145
ابزار اندازه‌گیری: (معرفی پرسشنامه) 147
- تعیین روایی (validity) و پایایی (Reliability) پرسشنامه: 149
 
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق » 151
تجزیه و تحلیل اطلاعات: 152
الف) توزیع فراوانی‌های مشاهده شده: 152
1- اطلاعات جمعیت شناختی: 152
نمودار میزان استفاده از سیستم پشتیبانی از مدیران ارشد 157
ب) محاسبه میانگین، میانه، نما، انحراف معیار و ضریب چولگی متغیرهای پرسشنامه شامل: 167
تعریف شاخصها: 168
ضریب چولگی: 168
معرفی ضریب همبستگی پیرسون 176
 
فصل پنجم:بحث و نتیجه‌گیری تحقیق 185
مقدمه: 186
مروری بر ابعاد IT: 187
نتیجه‌گیری از فرضیه اول: 188
نتیجه‌گیری از فرضیه دوم: 189
نتیجه‌گیری از فرضیه‌ سوم: 190
نتیجه‌گیری از فرضیه چهارم: 191
پیشنهادات تحقیق: 192
الف: پیشنهاد برای سازمان : 192
ب) پیشنهادهایی جهت تحقیقات بعدی: 195
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

فرم پرسشنامه باز خروج از سازمان ( منابع انسانی)


فرم پرسشنامه باز خروج از سازمان ( منابع انسانی)

فرم پرسشنامه باز خروج از سازمان ( منابع انسانی)

دانلود فرم پرسشنامه باز خروج از سازمان ( منابع انسانی)

فرم 
مصاحبه 
پرسشنامه 
خروج از خدمت 
منابع انسانی
خروج 
پرسشنامه باز
دسته بندی پرسشنامه
فرمت فایل docx
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2

فرم پرسشنامه باز خروج از سازمان ( منابع انسانی)

دانلود فرم پرسشنامه باز خروج از سازمان ( منابع انسانی)

نحوه سازماندهی (شکل ساختار مسکونی)


نحوه سازماندهی (شکل ساختار مسکونی)

مفهوم خانه در فرهنگ معماری ایران، مطالعه موردی عام، ترسیمات و جدول معیارهای دسترسی، پارکینگ همراه با مقع راه ها و انواع تقاطع ها

دانلود نحوه سازماندهی (شکل ساختار مسکونی)

سازماندهی
ساختار
مسکونی
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 7808 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 58

شامل: مفهوم خانه در فرهنگ معماری ایران، مطالعه موردی عام (اصول سازماندهی فضا، دسترسی: سواره- تقاطع- پیاده، سلسله مراتب دسترسی، اشتباهات گذشته در شهر تاریخی یزد)، ترسیمات و جدول معیارهای دسترسی (تیپ بندی راه ها از نظر سرعت، عرض ماشین رو، عرض پیاده رو، عرض شانه، شعاع پیچ)، یادداشت های مربوط به جدول معیار راه، مقطع پیاده روها، اندازه دهانه های گردش، نمودار نشان دهنده اندازه دهانه گردش، مقیاس دسترسی، هم پیوندی عناصر و فضاهای دسترسی با آن، پارکینگ (نحوه پارک اتومبیل در میدانچه مرکزی) و ...

دانلود نحوه سازماندهی (شکل ساختار مسکونی)

مدیریت پسماندهای بهداشتی و درمانی از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی


مدیریت پسماندهای بهداشتی و درمانی از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی

مدیریت پسماندهای بهداشتی و درمانی از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی

دانلود مدیریت پسماندهای بهداشتی و درمانی از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی

پسماند
عفونی
نوک تیز
غیر عفونی
شبه خانگی
رادیواکتیو
زباله سوزی با حرارت پایین
زباله سوزی با حرارت بالای C°1200
بی خطر سازی شیمیایی (گندزدایی)
بی خطر سازی با گرمای مرطوب
محفظه سازی و دفن در زمین
بی خطرسازی با پرتوتابی ریز موج (Microwave)
بی خطر سازی
دسته بندی بهداشت محیط
فرمت فایل docx
حجم فایل 70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41


برخی از مطالب موجود در فایل


فهرست مطالب :

تولید زباله های بیمارستانی

امحای زباله های بیمارستانی

مدیریت زباله، پشتیبانی و امحاء در محل بیمارستان

ایجاد سیستم مدیریت زباله

تولید، نگهداری و انتقال پسماند مراکز بهداشتی و درمانی

کد گذاری رنگی پیشنهاد شده برای مواد زاید مراکز بهداشتی و درمانی (WHO)

نوع رنگ ظروف و علامت

جمع آوری

ذخیره موقت مراکز بهداشتی و درمانی

انتقال در محل

بسته بندی باید خصویات زیر را داشته باشد:

برچسب گذاری

طبقه‌بندی مواد زاید

تاریخ جمع آوری

مقصد مواد زاید

آماده سازی برای حمل و نقل:

خطرناک- مواد نوک تیز آلوده

مسیر حمل و نقل

 مواد و روش عمل

محفظه سازی (Encapsulation)

دفن بی خطر در محوطه ی بیمارستان

خلاصه مزایا و معایب گزینه های تصفیه و دفع پسماندهه ای بیمارستانی

طبقه‌بندی مواد زاید

تاریخ جمع آوری

مقصد مواد زاید

زباله سوزی با حرارت پایین

زباله سوزی با حرارت بالای C°1200

بی خطر سازی شیمیایی (گندزدایی)

بی خطر سازی با گرمای مرطوب

محفظه سازی و دفن در زمین

بی خطرسازی با پرتوتابی ریز موج (Microwave)

دیگر روشهای بی خطر سازی

دانلود مدیریت پسماندهای بهداشتی و درمانی از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی

سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان (Enterprise resource planning)


سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان (Enterprise resource planning)

پژوهش رشته کارشناسی کامپیوتر سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان (interprise resource planning)

دانلود سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان (Enterprise resource planning)

سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 727 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 87

فایل کارشناسی کامپیوتر

عنوان : سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان ( Enterprise  resource  planning)

 

فهرست مطالب :

 

عنوان مطلب                                                                                                         شماره صفحه

 

فصل اول : تعریف  ............................................................................................................12

1.1 تعریف سیستم......................................................................................................................................................12

1.1.1 برنامه ریزی سیستم ها .................................................................................................................................12

1.2  تعریف سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی  ( erp). ................................................................................13

1.3  تاریخچه erp  ..................................................................................................................................................14

1.4 عوامل اصلی موفقیت در پیاده سازی سیستم erp.....................................................................................15

1.5  عوامل موثر در شکست................................................................................................................................... 15

1.6  مدیریت تحول....................................................................................................................................................16

1.6.1 مولفه های مدیریت تحول............................................................................................................................17

1.6.2 دشواریهای مدیریت تحول............................................................................................................................17

1.7 ضرورت ارزیابی erp..........................................................................................................................................17

 

فصل دوم : امنیت در erp

2.1  مقدمه.............................................................................................................................................................20

2.2 امنیت در سیستم های بزرگ سازمانی......................................................................................................20

2.3 تهدید های امنیتی در سازمان.....................................................................................................................21

2.3.1  رد کردن خدمات......................................................................................................................................21

2.3.2 دزدی اطلاعات............................................................................................................................................22

2.3.3  تخریب اطلاعات...................................................................................................................................... 22

2.4 محورهای حفاظت برای برقراری امنیت   ...............................................................................................23

2.5 دسترسی و کنترل آن در سیستم های erp...........................................................................................24

 2.6حفاظت از یکپارچگی و اعتبار اطلاعات................................................................................................... 25

2.7  ارزیابی امنیت سیستمهای erp....... .......................................................................................................27

2.7.1  بررسی کنترل دسترسی ها...... ............................................................................................................28

2.7.2  بررسی و بازرسی کاربران.......................................................................................................................28

2.7.3 بازدیدو ارزیابی تنظیمات مربوط به فرایندهای تجاری.....................................................................29

2.7.4 مدیریت تغییرات.......................................................................................................................................30

2.7.5 ارتباطات سیستم.......................................................................................................................................30

2.7.6 حریم خصوصی..........................................................................................................................................30

2.8 نتیجه گیری..................................................................................................................................................32

 

فصل سوم : معیارهای انتخاب مشاور در حوزه erp

3.1 کلیات..............................................................................................................................................................35

3.2 معیار دهگانه انتخاب مشاور در حوزه erp..............................................................................................36

3.2.1 شناخت حوزه عملیاتی کسب و کار سازمان متقاضی.......................................................................36

3.2.2 شناخت محصولات erp مطرح در بازار...............................................................................................37

3.2.3 قابلیت تشخیص نیازهای سازمان متقاضی.........................................................................................37

3.2.4 توانائی تشخیص میزان آمادگی سازمان متقاضی..............................................................................38

3.2.5 برخورداری از متولوژی مناسب ارزیابی عرضه کنندگان erp....................................................... 39

 3.2.6 توانائی مذاکره جهت رفع ابهامات فی ما بین...................................................................................39

3.2.7 توانائی مذاکره در مورد مبانی قیمت گذاری ..................................................................................40

3.2.8 توانائی در برنامه ریزی و مشارکت موثر در اجرای مراحل مناقصه..............................................40

3.2.9 برخورداری از حداقل تجربه مورد نیاز در پیاده سازی .................................................................41

3.2.10 ظرفیت درک مسائل پشتیبانی در دوره بهره برداری..................................................................41

فصل چهارم : مسائل پس از پیاده سازی erp در سازمان

4.1 مقدمه..........................................................................................................................................................44

4.2 تعریف..........................................................................................................................................................45

4.3 پیشرفتهای حاصل از پیاده سازی erp................................................................................................45

4.4 برای حداکثر نتیجه گیری از سیستم erp..........................................................................................46

4.4.1 customize کردن.............................................................................................................................46

4.4.2 upgrade کردن..................................................................................................................................47

4.5 تخصیص کارکنان......................................................................................................................................48

4.6 ROI-Return on Investment  یا بازگشت سرمایه.............................................................. 49

4.6.1 مراحل پس از پیاده سازی erp.........................................................................................................49

7,4استفاده از ASP….................................................................................................................................49

 

فصل پنچم : پروژه ERP  و مدیریت تغییر سازمانی

5.1 مقدمه...........................................................................................................................................................52

5.2 شناخت نوع و ریشه های مواجهه افراد سازمان با ERP..................................................................53

5.2.1  ترس از ناشناخته ها و فقدان آگاهی................................................................................................53

5.2.2  احساس عدم امنیت شغلی.................................................................................................................54

5.2.3 عادت  .......................................................................................................................................................54

5.2.4  ترس از دشوار شدن کارها...................................................................................................................54

5.2.5 عدم اطمینان از صحت عملکرد سیستم..... ......................................................................................54

5.2.6 تنبلی ساختار................................ ......................................................................................................... 55

5.2.7 عدم امنیت قدرت.............. .....................................................................................................................55

5.2.8 سیاسی کاری ................... ......................................................................................................................55

5.3 شیوه های اعمال تغییرات..........................................................................................................................56

5.3.1 شیوه مشارکتی اجرای تغییر........ .......................................................................................................56

5.3.2 شیوه اجباری اجرای تغییر....................................................................................................................57

5.4 Framework عملی مدیریت تغییرات در پروژه erp......................................................................57

5.4.1 فاز اول...................................... ................................................................................................................58

5.4.1.1 مرحله اول: درک ضرورت تغییر.......................................................................................................58

5.4.1.2 مرحله دوم: انتخاب erp مناسب با مشارکت اعضای سازمان....................................................59

5.4.1.3 مرحله سوم:ایجاد آگاهی...................................................................................................................60

5.4.2 فاز دوم.......................................................................................................................................................62

5.4.2.1 مرحله اول: ایجاد دانش در مورد بهره برداری از erp.................................................................62

5.4.2.2 مرحله دوم: عملیاتی کردن تغییرات...............................................................................................64

5.4.2.3  مرحله سوم: نهادینه کردن تغییرات..............................................................................................65

5.5 نتیجه گیری................................................................................................................................................66

 

 

فصل ششم : erp در ایران

6.1 مقدمه........................................................................................................................................................68

6.2 اهداف وزارت بازرگانی از اجرای erp.................................................................................................68

6.3 خرید از شرکتهای معتبر.......................................................................................................................69

6.4 خرید با واسطه و استفاده غیر قانونی آن در ایران...........................................................................70

6.5 خرید از شرکت های کوچک و خرد    .............................................................................................70

منابع و مراجع ................................................................................................................................................71

 

 

 

 

فهرست اشکال :

عنوان                                                                                                     شماره صفحه

شکل 1-2................................................................................................................................................................23

شکل 3-6 ...............................................................................................................................................................69

 

 

دانلود سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان (Enterprise resource planning)